صعود به خط الراس مرکزی دنا

گروه کوهنوردی شهید جمشید نادری سمیرم

Mountaineering Group, Shahid Jamshid Naderi Semirom

پنج شنبه مورخه 30خرداد ساعت 6:15 صبح از سمیرم به اتفاق اعضاء گروه آقایان محمد رضا نادری محمد نادری امید آقایی محمد جواد نادری محمد مهدی نادری وحید نادری هادی قنبری فرد و محمد رضا نادری (علی اکبر )به سرپرستی اسماعیل نادری به سمت روستای خفر حرکت کردیم تا صعودی داشته باشیم به خط الرأس مرکزی دنا
ساعت 8 به روستا رسیدیم پس از خواندن آیاتی از کلام ا.. مجید و ذکر صلوات و انجام نرمش و گرم کردن خود به سمت آبشار خفر حرکت کردیم پس از حدود یک ساعت پیاده روی برای برای تجدید قوا و رفع خستگی و صرف صبحانه توقف نمودیم و پس از تماشای آبشار به سمت جانپناه برگشتیم در کنار تل دژ حرکت کردیم در راه از چوب ها برداشتیم و قمقمه ها را پر از آب نمودیم و به حرکت خود ادامه دادیم هنوز یکساعت به جانپناه راه داشتیم که به گله ای از پازن ها در کوه در زیر تل دژ برخورد کردیم که واقعاً صحنه بسیار زیبایی بود خلاصه ساعت 2 به جانپناه رسدیم. در جانپناه شب را به صبح رساندیم.
جمعه مورخه31/3/92 ساعت 7:30 پس از گرم کردن و انجام نرمش و صرف صبحانه به سمت دره قاش مستان وارتفاعات دنا حرکت کردیم به یخچال های دره قاش مستان که رسیدیم کرامپون ها رو بستیم و به حرکت خود ادامه دادیم
ساعت 11:15 به ارتفاعات دنا به خط الراس مرکزی رسیدیم دستگاه جی پی اس ارتفاع را4300 مترنشان داد.
منظره بسیار دیدنی بود از یک طرف منطقه سمیرم و از طرف دیگر استان کهگیلویه و بویراجمد روئیت می شد پس از ثبت فعالیت گروه در خط الرأس به سمت جانپاه حرکت کردیم ساعت از 1:30 گذشته بود که به جانپناه رسیدیم  تا استراحتی کنیم
همه اعضاء جمع شدند و کل زباله های منطقه جانپناه را جمع آوری نمودند تا خدمتی به محیط زیست و طبیعت کرده باشند و به کوهنوردان دیگر اثبات کنند که کوهنوردی از کوه بالا رفتن نیست بلکه دوست داشتن کوه و طبیعت مهم است .
ساعت 3:10 از مسیر تنگ تل دژ به سمت روستای خفر حرکت کردیم. ساعت 5:10 به روستا رسیدیم با ذکر سه صلوات برنامه را به پایان رساندیم و به سمت سمیرم حرکت کردیم .
در آخر از همکاری اعضاء و برقراری  نظم و انضباط در برنامه تشکر می کنم
انشاالله بتوانیم افتخارات دیگری برای گروه و ورزش شهرستان سمیرم کسب نماییم.